user_mobilelogo
Nieuws

Nieuws

Overzicht van het nieuws

View more
Agenda

Agenda

Agenda, activiteiten en evenementen

View more
Mededelingen

Mededelingen

Mededelingen overzicht

View more
goed bezig

Goed bezig!

Goed bezig!

View more

Er is per 23 oktober een nieuwe start gemaakt met een nieuw bestuur. We hebben met veel plezier een eerste vergadering gehad. In de weg omhoog worden we helaas nog wel geconfronteerd met een tweetal bestuursleden dat om verschillende redenen er mee moet stoppen. Daarom zijn we op zoek naar versterking!

Het is een prachtige, frisse maar zonnige ochtend als ik het dorp Gendt nader. “Gendt met dt”, wordt mij door een hulpvaardig bestuurslid nog toegevoegd voordat ik afreis. Men sluit blijkbaar niet uit mij uit Vlaanderen te moeten repatriëren. Opgegroeid in Nijmegen ken ik het dorp. Het is weliswaar bijna 60 jaar geleden dat ik als jongen hier geregeld kwam, maar ik herken de weidsheid van het rivierenlandschap, doorsneden met sloten en met hier en daar nog zelfs een bongerd met hoogstambomen. Vandaag heeft de herfst het landschap opgesierd in ontelbare tinten rood en bruin. Op de achterbank ligt een kleurige bos Vizsla verenigingsbloemen zonnig uit te kijken naar z’n eindbestemming. Ik heb het voorrecht Ingeborg Thoben-Platteeuw deze bloemen te bezorgen, omdat ze samen met haar Vizsla teefje Abhy een unieke prestatie heeft geleverd; een 11de plaats op de Nimrod 2021. Ik heb haar maar even van te voren gebeld met de vraag of ik haar namens het bestuur en daarmee de leden van de vereniging thuis bloemen mag bezorgen. Ik ben welkom.

23 oktober 2021

Op de Buitengewone Algemene Ledenvergadering van hedenmiddag is Wim van Vierssen verkozen tot voorzitter. Nicole Slagmolen en Michael Pallesen als bestuurslid. NIcole gaat de functie van secretaris vervullen en Michael neemt de commissie Veldwerk onder zijn hoede. Hiermee is het bestuur weer voltallig.

 

In Nederland is het chippen en registreren van honden verplicht. De registratieplicht geldt voor elke hond die na 1 april 2013 is geboren of uit het buitenland komt. Vanaf 1 november 2021 komen hier regels bij. 

Onze vereniging houdt op zaterdag 23 oktober a.s. om 13.00 uur een Buitengewone Algemene Ledenvergadering (BALV). Het doel van de vergadering is om weer de beschikking te krijgen over een voltallig bestuur, nadat Ruben Groenendijk en Joke Nijhuis onlangs de functie van respectievelijk voorzitter en secretaris tussentijds hebben neergelegd.

Dier&Recht heeft een meldpunt geopend waar eigenaren een rashond met epilepsie kunnen registreren. Doel van het meldpunt is het aantal honden dat aan epilepsie lijdt sterk terug te dringen. 

De vereniging is ook actief op social media! Ben je lid van de vereniging? Dan kun je lid worden van onze Facebookgroep. Ook kun je ons volgen op Instagram. Heb je een leuke foto die we op onze Instagram-pagina mogen delen? Tag ons dan, gebruik de hashtag #vizslavereniging of stuur ons een foto via een DM. 

UIteindelijk hebben onze oproepen er toe geleid dat  2 leden zich hebben aangemeld om zich verkiesbaar te willen stellen op de BALV van 23 oktober a.s., waarvan 1 voor de functie van voorzitter en de ander als bestuurslid met als taakgebied het secretarisschap. Hier zijn wij natuurlijk erg blij mee!

Nadere informatie volgt binnenkort.

Het bestuur

Op 3 oktober 2021 organiseren we weer een Vizslawandeling! Deze keer is de locatie het strand van Hoek van Holland. Een perfecte plek voor onze Vizsla's om eens lekker uit hun dak te gaan! Loop je ook mee?

 

In de nieuwsbrief van 31 augustus j.l. hebben we een oproep gedaan voor een nieuwe voorzitter en een secretaris.

Helaas is er tot op heden geen enkele reactie binnengekomen!

Vandaar deze hernieuwde poging. De vereniging kan nu eenmaal niet blijven draaien zonder een voltallig bestuur!

 

Natuurlijk moet je wel dusdanig gek zijn van de Vizsla dat jij je steentje wilt gaan bijdragen aan het reilen en zeilen binnen de vereniging. Het besturen van de vereniging gaat doorgaans vrij soepel doordat we een aantal commissies hebben die een groot deel van de activiteiten voor hun rekening nemen. Als bestuursleden houden we ons in 1e instantie bezig met de grote lijnen, behartiging van de belangen van ons prachtige ras, beleid voor de toekomst, ondersteuning waar nodig en evaluatie/ bijstelling achteraf. 

 

Wij pretenderen niet dat wij alwetend zijn, van sommige zaken weten wij heel veel. 

We zijn ook gewoon Vizslaliefhebbers die vrijwillig hun stinkende best doen om ieder lid van de vereniging leuke informatie en activiteiten aan te kunen bieden. 

Het besturen van de vereniging is doorgaans leuk, af en toe ontstaat er een discussie.

Dat moet ook kunnen mits er op een respectvolle manier met elkaar gecommuniceerd wordt. Uiteindelijk zijn we als bestuur degene die besluiten nemen.

 

Ieder bestuurslid kan zelf bepalen hoeveel tijd hij/zij wil besteden aan de vereniging. Natuurlijk vereist de ene functie meer tijd dan de andere. Als we er in slagen om een nieuwe voorzitter en secretaris te vinden zijn we voldoende op sterkte om tot een evenwichtige verdeling van taken te kunnen komen. Komen we toch weer terug bij het begin:

 

Voorzitter: 

Idolaat van het ras? Ben jij degene die we zoeken? Heb jij ervaring met bestuurlijke taken? Wellicht kennis en affinitieit met de kynologie? Kan jij het overzicht houden en zorgdragen voor een optimale communicatie intern en extern?  Ben jij het nieuwe gezicht van de vereniging? Sta je voor je mening? 

Natuurlijk verwachten we niet dat jij alle vragen met ja kan beantwoorden! Maar wil je er van gedachte over wisselen, dan ben je natuurlijk van harte welkom.

 

Secretaris: 

Verliefd op de Vizsla? Ben jij de as van het wiel? Ben jij meer het type dat het leuk vind om de vereniging adminstratief in goede banen te leiden? Goed in de verslaglegging? Heb jij bij voorkeur kennis van de geldende reglementen? Communicatief sterk? De beschikking over redelijk wat tijd om deze taak te kunnen vervullen?

Laat het ons weten!

 

Het is weliswaar nog geen 5 voor twaalf, maar wel half twaalf!  Zonder jullie inbreng kan het huidige resterende enthousiaste bestuur het niet alleen meer bolwerken. 

Onder de ruim 700 leden moet toch iemand te vinden zijn die zich aangesproken voelt en die aan het denken is gezet. Dus kom op en reageer!: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om met ons van gedachte te wisselen. 

Eventuele kandidaten willen we uiterlijk 14 dagen voor de BALV aan de leden kenbaar maken.

 

Is een bestuurfunctie een “hondenbaan” ? Nee, een “baan” in het belang voor onze honden!

 

Nanna, Albert, André, Hans en Peter.

Helaas heeft Joke Nijhuis recent te kennen gegeven haar werkzaamheden als secretaris per direct te beëindigen en niet te wachten tot de BALV van 23 oktober a.s.,wat oorspronkelijk de bedoeling was.

 

Dit houdt in dat het resterende bestuur, naast het vertrek van Ruben Groenendijk als voorzitter per 1 oktober a.s., ook de taken van secretaris moet waarnemen.

We beschikken weliswaar nog over het minimaal vereiste aantal bestuursleden, maar hopen op de komende BALV weer een voorzitter te kunnen verkiezen en daarnaast een bestuurslid die de taak van secretaris op zich kan nemen. Al met al geen ideale situatie, maar we kunnen nu even niet anders.

 

U kunt zich voorstellen dat het vinden van één of meerdere geschikte kandidaten nog de nodige voeten in de aarde heeft. 

We hebben tot op heden op de oproep nog geen reactie ontvangen. 

Heeft u interesse en wilt u nadere informatie stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

 

Daarom hebben we er voor gekozen om de huidige situatie tijdelijk te accepteren en als bestuur gezamenlijk het secretariaat waar te nemen.

Albert Boevé fungeert per 1 oktober tot aan de BALV als interim voorzitter. 

Het Algemeen correspondentie is tijdelijk gewijzigd naar Exloostraat 133, 2545 XR Den Haag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Het bestuur

Privacyverklaring